
Obecnie, w czasach pandemii koronawirusa, ze względu na obowiązujące środki dotyczące dystansu społecznego ludzie częściej łączą się z innymi osobami za pośrednictwem mediów społecznościowych. W Unii Europejskiej 57% osób w wieku od 16 do 74 lat korzystało z portali społecznościowych w 2020 roku. Popularność mediów społecznościowych w UE stale rośnie (w 2011 roku jedynie 36% mieszkańców Unii Europejskiej korzystało z social media).
Media społecznościowe w Polsce i w Europie
W najmłodszej kategorii wiekowej (od 16 do 24 lat) w Unii Europejskiej prawie 9 na 10 osób korzystało z portali społecznościowych (87%). Wśród osób starszych w wieku od 65 do 74 lat social media nie były popularne. Tylko jedna piąta z nich (22%) uczestniczyła w mediach społecznościowych.
Również w Polsce z roku na rok media społecznościowe stają się coraz bardziej popularne i przybywa osób korzystających z social media w każdej kategorii wiekowej.
Które media społecznościowe są najbardziej popularne?
Liderem popularności mediów społecznościowych pod względem ilości aktywnych użytkowników jest Facebook, który jako pierwszy przekroczył miliard zarejestrowanych kont i obecnie (lipiec 2021) obsługuje ponad 2,85 miliarda aktywnych użytkowników. Facebook jest również właścicielem czterech największych platform mediów społecznościowych, z których każda ma ponad miliard aktywnych użytkowników:
- Facebook Messenger
- Instagram.
Znajdujące się odpowiednio na drugim i trzecim miejscu pod względem popularności mediów społecznościowych YouTube oraz WhatsApp podobnie jak Facebook przekroczyły 2 mld użytkowników.
Wiodące sieci społecznościowe są zwykle dostępne w wielu językach i umożliwiają użytkownikom łączenie się ze znajomymi lub ludźmi ponad granicami geograficznymi, politycznymi lub gospodarczymi. Szacuje się, że w 2022 roku media społecznościowe osiągną 3,96 miliarda unikalnych użytkowników i oczekuje się, że liczby te nadal będą rosły, ponieważ korzystanie z urządzeń mobilnych oraz mobilne sieci społecznościowe coraz bardziej zyskują na popularności na wcześniej niedostatecznie obsługiwanych rynkach.
Temat social mediów to szalenie ciekawa sprawa. Muszę przyznać, że nie do końca jestem w stanie wyrobić sobie jednoznaczną opinię na ten temat. Bo z jednej strony owszem, to pożeracze czasu, ale z drugiej mogą być fajnym źródłem wiedzy. Ja na przykład, dzięki social mediom, zainteresowałem się kryptowalutami i dowiedziałem się, że istnieje nawet kantor bitcoin. Tak więc nie dziwi mnie, że sieci społecznościowe zyskują na popularności.
OdpowiedzUsuńMnie również nie dziwi, ze co raz większa liczba polaków korzysta z social mediów. Myślę, że są one nieustannie ulepszane w taki sposób, aby były przyjazne ludziom w każdym wieku. Na pewno wykonuje się różne analizy (np. analiza UX) i optymalizuje się je i doskonali nieustannie. Moim zdaniem nie ma w tym nic złego.
OdpowiedzUsuńKorzystanie z mediów społecznościowych to strata czasu a te korporację zarabiają na idiotach którzy mają tam konta.😡
OdpowiedzUsuń